Honfoglaló

A Honfoglaló egy magyar fejlesztésű online stratégiai kvízjáték, amely 2002. október 20-án debütált az interneten. Külföldön is megjelent: Dobyvatel ("Hódító") címen cseh, illetve Triviador címen spanyol, angol, bolgár, orosz, arab, török, portugál, román, német, francia, lengyel, szlovén és szerb nyelven. Később (2003. február 11-től) már társasjáték formájában is játszható volt, ugyanezen nyelveken. A játékot a felhasználói is bővíthetik azzal, hogy kérdéseket küldenek be az oldalra, amik először egy szűrőn mennek át, majd később a játékban is láthatóak is lesznek.

JÁTÉKMENET

Klánok a honfoglalóban

A játék célja, hogy kérdéseket megválaszolva minél több megyét lehessen elfoglalni Magyarország térképén. A játék először egy faluban kezdődik, majd a Játékindítás gombra kattintva, aztán pedig a nehézségi fok kiválasztása után indítható el. A nyertes az, aki a legtöbb pontot szerzi meg a játszma végére. A kérdésekre tippelni lehet, illetve megadott válaszokat lehet kiválasztani. Egyszerre 3 játékos játszhat egymás ellen (játszmánként). A 3 játékos színe: piros, zöld, kék (utóbbi helyett korábban a sárga volt használatos) . A játék bázisfoglalással kezdődik, amikor a gép elhelyezi mindhárom játékos várát egy-egy megyében, ezután a játékosok a többi megye megszerzéséért küzdenek kérdések megválaszolásával. Miután elfogyott a térképről az összes szabad megye, megkezdődik a foglalás, amikor a játékosok egymás megyéinek elfoglalására törekednek (harcolnak). A játékban egy megye elfoglalásáért helyes választ kell kiválasztani a négyből; amennyiben mindkét játékos helyesen válaszol, egy tippelős kérdésre közelebbi számot kell megadni, mint az ellenfél, vagy ha ugyanazt a számot adja meg az ellenfél is, akkor a gyorsabban válaszoló játékosé lesz a megye. Egy vár elfoglalásáért háromszor kell végigcsinálni ezt. A játékban több játékmód van (pl.: villámháború, hosszú hadjárat, junior játék, mini bajnokság, játék barátokkal stb.). A külföldi változatok játékmenete nem tér el nagyban, csak a Magyarország-térkép helyett az adott ország térképén lehet játszani.

LIGÁK & RANGLISTÁK

4 FAJTA RANGLISTÁVAL TALÁLKOZHATSZ A HONFOGLALÓBAN:

MINDEN RANGLISTA 3 KATEGÓRIÁRA VAN LEBONTVA:

  1. Mindenidők: Az összes eddig összegyűjtött XP alapján. Nem kapcsolódik a Ligákhoz.
  2. Heti: Megmutatja a jelenlegi helyezésedet a Ligán belül. Itt találod, hogy jelenleg melyik ligában harcolsz, ill. hogy kieső, feljebb jutó helyen állsz e, vagy maradsz a jelenlegi ligában a Heti Kihívás végén.
  3. Múltheti: Az előző héten elért eredményedet mutatja.

VILLÁMHÁBORÚ

Bázismegye sorsolás

A számozott oldallal lefelé fordított 1-19-ig számozott azonos színű területfoglaló korongok közül elsőként a piros csapat, majd a sárga csapat, végül a zöld csapat választhat magának egyet. (Világtérkép esetén értelemszerűen 1-15-ig számozott korongokat kell használni.) A vár korongokat a kisorsolt számú területre kell helyezni úgy, hogy alul legyen az egy tornyos, rajta a két tornyos, legfelül a három tornyos korong. Ha a soron következő csapat az előző csapat(ok) bázisterülete melletti területet húzott, új korongot kell húznia mindaddig, amíg egy nem szomszédos területet választ.

Terjeszkedés

A terjeszkedés 6 körből áll. Minden körben egy tippelős kérdésre kell válaszolnia a három játékosnak. A nyertes két, a második helyezett egy, az addigi területeivel szomszédos területet választhat. Amennyiben nincs ilyen, bármely szabad területet választhatja. Az utolsó körben a maradék egy területet a tippelés nyertese kapja.

Háború

A harc három körből áll. Az első 2 körben minden játékos egyszer támadhat a dobókockával meghatározott sorrendben. A harmadik körben mindig az a játékos kezdi a támadást, aki vezet, másodikként a második helyen álló, végül az utolsó helyezett támadhat. (A játéktáblán, a körjelző a 6. körnél ezért nem mutat színt.) A Harc első körében csak a támadó megyéjével szomszédos megyét lehet támadni. A Harc második körében szomszédos megye és szomszédos bázismegye támadható. A Harc harmadik körében bármi támadható. A támadó a megye határra helyezett koronggal jelzi a támadást. A támadónak és a védőnek ugyanarra a feleletválasztós kérdésre kell válaszolnia: - A védő nyer, ha a támadó nem találja el a helyes választ. - A támadó nyer, ha ő eltalálja a helyes választ, de a védő nem. - Ha a támadó és a védő ugyancsak eltalálja a helyes választ, akkor egy tippelős kérdéssel dől el a csata. Ha a támadó nyer, akkor a területet elfoglalja, lecserélheti a védő korongját a sajátjára. A támadásnak speciális esete a vártámadás.

Vártámadás

Ekkor a támadónak le kell döntenie a bázismegyén álló vár mindhárom tornyát (így egy támadáson belül három csata van). Amennyiben a támadó veszít, a támadás befejeződik, de a ledöntött tornyokat a következő támadás során már nem kell újra ledöntenie a támadónak. Ha egy játékos bázismegyéjét elfoglalják, akkor az kiesik a játékból, a támadó pedig megkapja összes megyéjét. A tornyok ledőlését a legfelső vár korong elvételével kell jelezni.

A Villámháborúban nem lehet várat javítani!

Győzelem típusa Definíciója Kitüntetés neve
Szoros küzdelem A területek kevesebb mint felét megszerezte Nagyszerű honfoglaló
Szoros küzdelemFölényes győzelem A területek több mint felét megszerezte Kiemelkedő honfoglaló
Teljes térképes győzelem A teljes térkép elfoglalása Királyi honfoglaló
Forrás: